Facebook Like

Kövess!

Utolsó kommentek

Címkék

Jackie Chan (Interjú)

2010.09.05. 14:30 Tinta:)

Jackie Chan A karate kölyök remake-jével újra nagyot robbantott, és Mr. Han figurájával már a mentori szerepek felé kacsintgat karrierjében. Erről, a sérüléseiről, a gyerekkoráról és a Smith családról is mesélt a fáradhatatlan filmes.

 

- Mi vitte rá, hogy eljátssza Mr. Han szerepét? 

- Könnyen tudtam vele azonosulni, mivel életem során engem is több mentor pártfogolt. Talán az iskolabéli mesterem volt rám a legnagyobb hatással, de az életem és a karrierem különböző szakaszaiban több pártfogóm/tanítóm is volt. Mr. Han egy komplex személyiség, akinek egy súlyos traumával kell megküzdenie a múltjából. Senkit nem akar beengedni a kis világába, de Jaden karaktere ráveszi arra, hogy kibújjon a csigaházából. Mr. Han nem csupán egy szereplő a filmben – ő sok ember kombinációja, akiket ismertem az életem során. 
-

Will Smith és Jada Pinkett-Smith voltak a film producerei. Milyen volt velük dolgozni?  

- Nem igazán ismertem kettőjüket a forgatás előtt. Volt néhány hetünk, ami előkészítéssel és meghallgatásokkal telt Kaliforniában, mielőtt Pekingbe repültünk volna, és akkor volt időnk megismerni egymást, de a forgatás során láttam csak igazán, hogy milyen keményen dolgoznak. Mindennap eljöttek, hogy kipréseljék a stábból és az egyes jelenetekből a maximumot. Feltételezem, nem lehet könnyű a főszereplő szülőjének és a film producerének is lenni egyszerre. Minden stábtaggal kedvesek voltak, és a lehető legnagyobb szeretettel közelítettek

A karate kölyök

höz. Mondtam is Willnek, hogy szívesen dolgoznék vele mindegyik jövőbeni mozimon is akár. 
-

Mire tanítja meg Dre-t Mr. Han? 

- Elsősorban a szerettei tiszteletére és arra, hogy higgyen önmagában, valamint merjen szembenézni az élet kihívásaival. 
-

A film egyik fontos témája az erőszakoskodás. Ön is átélt ilyesmit gyerekkorában? Ha igen, hogyan kezelte? 

- A Peking Opera Iskolában sok hasonlóban volt részem. Ez azért történhetett meg, mert féltem, és nem tudtam, hogyan védjem meg magam. A szüleim hétévesen új iskolába küldtek, ahol senkit nem ismertem, így könnyű célpont voltam. Ennek úgy vetettem véget, hogy kiálltam egy másik új tanuló mellett, amikor őt bántották. Azzal, hogy érte kiálltam, magamért is kiálltam.  
- A film a kívülállóság érzéséről is szól. Érezte már valaha magát kívülállónak?

Nagyítás
Nagyítás
 

- Nem is egyszer. Gyerekkoromban a családomnak nem volt sok pénze. Cselédekként dolgoztak más családoknak, és már akkor láttam a különbséget szegények és gazdagok között. A Peking Opera Iskolában is egyedül voltam, és nem tudtam megvédeni magamat, és új diákként én ültem a legtávolabb a mestertől. Ennek köszönhetően, amikor ételosztáskor elértek hozzám, az edényben mindig csak némi szósz és zsiradék maradt. Az iskola után aztán kaszkadőrként dolgoztam több filmben is. Ismeretlenként csak egy háttérszínész voltam. Az ismertebb stábtagok nem voltak túl kedvesek és tiszteletteljesek velem. Mindezek a helyzetek azonban arra vettek rá, hogy még keményebben dolgozzak, és megmutassam: vagyok olyan jó, mint a többiek, sőt még jobb is. 


- Egy forgatáson mennyi ideje marad edzeni? 

- Ha akciójelenetet forgatok, akkor folyamatosan nyújtok, és addig gyakorlom a koreográfiát, míg az tökéletes nem lesz. Néha ez tíz percet vesz igénybe, néha azonban akár több órát is. Minden az adott mozdulatsor bonyolultságán múlik. Munka után többnyire egy-két órát töltök még gyakorlással, de olyan apró trükkjeim is vannak a formában maradásra, hogy kerülöm a lifteket, és ahol csak van rá lehetőség, a lépcsőket használom. Ebéd után gyakran kimegyek egy hosszabb sétára, hogy ledolgozzam az étkezésemet. 
-

És amikor éppen nem forgat? 

- Nem mondanám, hogy ilyenkor túlzásba viszem az edzéseket, de azért gyakorolok, amikor csak lehetőségem adódik rá. A gyakorlás jót tesz az észnek és a testnek. 

- Látta A karate kölyök 1984-ben készült eredetijét? Mit gondol róla? 

- Természetesen láttam, és már akkoriban nagyon megfogott a film üzenete. Szerintem mindenki átérzi, milyen lehet erőszak áldozatának lenni, és milyen fontos, hogy ilyen helyzetekben megtaláljuk az erőt önmagunkban. 

- Jaden azt mondta, hogy folyton megnevettette őt és az egész stábot. A humor fontos része annak, ahogy a stábot kezeli egy forgatáson? 

- Szeretem, ha jókedv vesz körül munka közben. Nagyon sok nyomás és stressz nehezedik az emberre ilyenkor, és a nevetés a legjobb módszer arra, hogy kicsit könnyebbé tegyük a dolgunkat. Jaden ugyanilyen figura. Folyamatosan játszadozott és viccelődött, amit, azt hiszem, a szüleitől örökölhetett. A jó humorérzék egészséges. 


- Nem sérült meg A karate kölyök forgatásán? 

- Egy-két apró ütés és zúzódás becsúszott, de semmi komoly. Inkább a régebbi sérüléseim szoktak gondot okozni, amik néha fájni kezdenek, miközben akciójelenetet forgatok. Sajnos ezekkel szemben tehetetlen vagyok. Túl sok csontomat törtem el, és túl sok izmom szakadt már át ahhoz, hogy fájdalom nélkül megúszhassam a dolgot.  


Nagyítás
Nagyítás
- Mi volt az eddigi legdurvább sérülése? 

- Még azIstenek fegyverzete forgatásán sikerült összeszednem Jugoszláviában. Betörtem a koponyámat, és helikopterrel kellett kórházba vinniük. Nem is a fájdalom ijesztett meg igazán, hanem az emberek arckifejezése, akik körülvettek. Abból láttam, hogy életveszélyes állapotban vagyok. Azóta is van egy apró fémdarab a fejemben, és egy kis lyuk a koponyámon. 


- Egy interjúban azt nyilatkozta, hogy

Buster Keaton

volt a legnagyobb hatással az ön játékára. Ez miben nyilvánul meg? 

- Ő testi komédiát használt a filmjeiben, a teljes fizikumával nevettetett. A filmjeit egyszerűen nem lehet végignézni anélkül, hogy ne mosolyognánk végig.   

- Buster saját maga csinálta végig az akciójeleneteit, kaszkadőr nélkül. Ön még mindig ugyanannyira élvezi a fizikai részét, mint a pályája korábbi szakaszában? 

- Szeretek akciójeleneteken dolgozni, de nem szeretek megsérülni. Mindig elmegyek a teljesítőképességem határáig, de remélem, hogy egyre inkább a színészi munkámra koncentrálhatok a kaszkadőrmutatványok helyett. A kaszkadőrkoordinátorom, Wu Gang és csapata segítenek a jelenetek koreográfiájában, és együtt dolgozunk azon, hogy minden jelenet erőteljesen nézzen ki a vásznon.

Forrás:est.hu

 

Szólj hozzá!

Címkék: interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://mozipercek.blog.hu/api/trackback/id/tr392272995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása